Wersja twojej przeglądarki jest przestarzała. Zalecamy zaktualizowanie przeglądarki do najnowszej wersji.

Często pytacie jak powinna wyglądać Wasza uroczystość. Poniżej przebieg wesela,jest przykładowy i można go modyfikować do swoich potrzeb.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              Rozpoczęcie wesela : Przyjazd Gości / Przyjazd Pary Młodej / Przywitanie Chlebem i Solą oraz Życzenia od Rodziców / Pierwszy Toast (Lampki Szampana) / Zaproszenie Do Stołów (Obiad Powitalny) / Życzenia od Gości Weselnych.                                                                                                                                                                        Uroczysty obiad powitalny : Pierwsze i Drugie Danie / Toasty Kiedy Obsługa Sali kończy wydawanie Drugiego Dania, inicjujemy Toast za zdrowie Pary Młodej. Gdy Goście kończą konsumpcję, ogłaszamy, że niebawem będzie Pierwszy Taniec Pary Młodej - przez to ogłoszenie dajemy   Gościom czas, aby przygotowali się i przybyli na parkiet w komplecie.                                                                              Pierwszy taniec Pary Młodej : Pierwszy Taniec / Pierwszy Set Taneczny / Przerwa z Toastem / Przed Pierwszym Tańcem pytamy Parę Młodą, czy jest już gotowa.Jeżeli wyrażą gotowość, zapraszamy wszystkich Gości na parkiet. Przed tańcem zamieniamy kurtuazyjnie ze sceny kilka   słów  z Gośćmi i rozpoczynamy w burzy oklasków Pierwszy Taniec. Po zakończeniu zatrzymujemy Gości Weselnych na parkiecie, wypełniając natychmiast parkiet muzyką rozpoczyna się tym samym Pierwszy Set Taneczny.Po Secie następuje przerwa i Toast za zdrowie Pary Młodej.                                                                                                                  Kulminacja wesela : Tort Weselny/ / Oczepiny / Podziękowania Dla Rodziców / Tort weselny, wprowadzany przy odgłosach fanfar. Pierwszy kawałek Tortu Weselnego kroi Panna Młoda i wręcza Mężowi - drugi kroi Pan Młody i wręcza Żonie, w tym czasie zespół tworzy oprawę muzyczną np. utwór ,,Tort weselny" zespołu Bayer full. Następnie zapraszamy Gości na Tort , który kroi Obsługa Sali (lub Para Młoda jeśli sobie zażyczy).Rozpoczynamy Oczepiny, czyli wskazanie kto z Pań i Panów najszybciej weźmie ślub (poprzez rzut welonem/bukietem oraz krawatem/muszką itd.). W oczepinach biorą udział: Para Młoda i Świadkowie oraz wszystkie osoby wolnego stanu: panny i kawalerowie.Organizujemy zabawy i konkursy według wcześniejszych ustaleń. Po oczepinach następuje Podziękowanie Dla Rodziców. W celu dokonania Podziękowania Dla Rodziców zapraszamy Rodziców do Pary Młodej i oddajemy Parze Młodej głos (mikrofon), asystując przy przekazaniu podarunków. Zamieniamy z Gośćmi ze sceny kilka słów stosownych do sytuacji. Po Kulminacji Wesela kończy się oficjalna część a rozpoczyna zabawa do białego rana,przerywana ewentualnymi zabawami i dodatkowymi atrakcjami przewidzianymi w czasie trwania uroczystości np.biesiada przy stolach.                                                                                      Zakończenie wesela : Toast Końcowy / Ostatni Taniec Pary Młodej / Pożegnanie Się Z Gośćmi. Zakończenie Wesela następuje wraz z Toastem za zdrowie i pomyślność Pary Młodej. Para Młoda odbywa z Gośćmi Weselnymi swój Ostatni Taniec (często ze względu na potrzeby filmu ostatni taniec jest inicjowany wcześniej z uwagi na krótszy czas pracy obsługi filmującej uroczystość ) Po ostatnim tańcu zespól COVERBEAT składa życzenia dla Pary Młodej i dziękuje Gościom za wspaniałą zabawę. MIŁEJ ZABAWY!


 PRZYKŁADY NIEKTÓRYCH ZABAW KTÓRE ORGANIZUJEMY PODCZAS PRZYJĘĆ WESELNYCH I NIE TYLKO . OCZYWIŚCIE JESTEŚMY OTWARCI RÓWNIEŻ NA PAŃSTWA PROPOZYCJE.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            1. PREZENT (w trakcie wesela) Prowadzący wypowiada następujący tekst a paczka wędruje z rąk do rąk. Paczkę (przygotowaną przez parę młodą) dostaje Pan Młody. Wodzirej kolejno opowiada: -Jeśli chcesz wiedzieć co jest w środku, podaj to Tej do której mówisz kotku. -Zaś Pani Młoda z paczką w ręku rozglądnie się po całej gawiedzi i poda paczkę temu Panu co najdalej tutaj siedzi. -Bo Ci co najdalej siedzą z reguły najwięcej piją i jedzą, ale i widzą także najdokładniej. - Proszę podać paczkę Pani, której sukienka według Pana wyglądaj najładniej. -Brawa dla Pani w tej sukience, wyglądasz dziś bardzo ładnie, lecz ta paczka Tobie nie przypadnie i żeby się z ciekawości nie spalić, podaj paczkę Panu co największym (jak Pani myśli czym?), nosem może się pochwalić.(brawa!) -Brawa jak najbardziej zasłużone, ale przecież nie jest w stanie zmartwić Pana znacznego nosa posiadanie. Więc obejrzyj się dookoła mój drogi i podaj paczkę tej Pani co ma najpiękniejsze (co ma najpiękniejsze?) nogi. (brawa!) -O mój Boże drogi, masz naprawdę piękne nogi. Więc puść paczkę w ruch i daj Panu co ma duży brzuch. -Brzuszek okrągły wcale nie za duży, on Ci bardzo dobrze służy. By nie przeszkadzać w potraw kosztowaniu podasz paczkę Pani w najpiękniejszym uczesaniu. -Wzbudzasz zachwyt gości w tej pięknej fryzurze, lecz szkoda że nie możemy zajmować się Tobą już dłużej. Teraz bowiem wykonasz nie lada pracę, podaj paczuszkę temu panu co ma największą glacę (łysinkę). -Łysinka Pańska urocza, miejsca do całowania tak dużo. Choć przyjechałeś z daleka - paczka na Ciebie nie czeka, więc podaj ją Pani o oczach pięknych jak u łani. -Bo ta dziewczyna faktycznie cudne oczyma - Panu z glacą buzi da. -I z tą paczuszką zacznie krążyć tak, żeby do najwyższego Pana zdążyć. -Chociaż pan na wszystkich patrzy z góry, wcale nie jest to widok ponury. Dlatego rozejrzy się Pan bardzo, ale to bardzo dokładnie, gdyż ta paczka najszczuplejszej Pani przypadnie. -Choć komplement usłyszałaś, paczki i tak nie dostałaś. Zrób to, co tradycja każe oddaj paczkę Młodej Parze.                                                                                                      2. POCIĄG Z TAŃCEM (w trakcie wesela) W zabawie biorą udział goście weselni, którzy ustawiają się jeden za drugim „w wagoniki". Następnie do muzyki „Jedzie pociąg z daleka" wszyscy zaczynają taniec. Konduktorem może być pan Młody. Orkiestra co jakiś czas przerywa taniec i oznajmia, do jakiej stacji i do jakiego kraju goście dojechali. W każdym kraju (mieście) obowiązkowo należy odtańczyć taniec narodowy,np.: we Francji -KanKana, w Rosji -Kazaczoka, w Wiedniu -Walca, w Polsce -Poloneza, w Grecji -Zorbę, Hiszpani -Corride lub Passadoble, w Czechach (Praga) -Polkę itd. ilość krajów i utworów zależy od inwencji twórczej orkiestry.                                                                                                                                                                3. PLECAK/BUKIET/KRAWAT (w trakcie wesela) W zabawie tej uczestniczą wszyscy weselni goście. W pierwszym etapie tworzą się dwa kółeczka. Wewnątrz znajduje się kółeczko Pań, a na zewnątrz kółeczko Panów. Przymałej ilości gości można utworzyć jedno kółko. Każde kółeczko dostaje jakiś atrybut które musi przekazywać sobie, może być to bukiet, krawat, lub plecaki. Panowie przekazują jedną rzecz, Panie drugą w trakcie grania muzyki. Jeżeli muzyka przestaje grać wówczas osoba która została z przekazywanym atrybutem wyciąga pewne rekwizyty z plecaka lub w worka, który podsuwa prowadzący zabawę. A następnie je ubiera. Rekwizyty są przeróżne i zależą od wyobraźni prowadzących zabawę np. (zostaną dostarczone przez parę młodą): peruka fartuch kuchenny kask rowerowy kitel żółta kamizelka odblaskowa Na koniec zabawy zapraszamy do stolika z prezentami na wymianę fantów na prezenty.                                                                      4. KTO W STYCZNIU URODZONY JEST.. (w trakcie wesela) Popularna zabawa z przyśpiewką, której zadaniem jest poznanie się gości. Zabawę zaczyna prowadzący piosenką: Kto w styczniu urodzony jest lub inna wersja: A kto się w styczniu urodził...Cały tekst razem z chwytami jest poniżej.  Kto w styczniu urodzony jest, D A Ma wstać, ma wstać, ma wstać! A7 D Kieliszek swój do ręki wziąć D A I wypić, aż do dna. A7 D Jak żeś wypił to se nalej, G D A butelkę podaj dalej. A D D7 Jak żeś wypił to se nalej, G D A butelkę podaj dalej. A D Następne zwrotki wyglądają bardzo podobnie, zmieniają się tylko miesiące: styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień...                                                                1. KTO ... ? (oczepiny) Para Młoda Rekwizyty: 2 krzesła Na środku parkietu ustawiamy dwa krzesła oparciami do siebie. Państwo Młodzi siadają na krzesłach, a następnie zdejmują buty i wymieniają się nimi tak, aby Pan Młody i Panna Młoda mieli w jednej ręce swój but a w drugiej but partnera. Zabawa polega na zadawaniu przez prowadzącego pytań Młodym Małżonkom - niżej zamieszczamy listę przykładowych pytań. Po zadaniu przez prowadzącego pytania np. Kto częściej mówi: "Kocham Cię"? Państwo Młodzi odpowiadają na pytanie podnosząc do góry odpowiedni but. Męski - jeżeli odpowiedź dotyczy męża, damski, jeżeli żony. Pytania mogą być różne... Mogą być to pytania dotyczące codziennego życia, hierarchii w związku itp. Oczywiście Młodzi w odpowiedzi na pytanie mogą podnieść do góry oba buty :) • Kto bardziej kocha swoja Teściową ? • Kto pierwszy wypatrzył swojego współmałżonka? • Kto pierwszy powiedział „Kocham Cię"? • Kto częściej mówi "Kocham Cię" ? • Kto dłużej śpi ? • Kto robi śniadania I kolacje? • Kto lubi gotować? • Kto pierwszy poda rękę na zgodę? • Kto będzie wynosił śmieci ? • Kto będzie mył okna we wspólnym domu ? • Kto będzie wstawał do małego dziecka w nocy jak będzie płakało ? • Kto kupuje więcej książek ? • Kto zostawia skarpetki pod łóżkiem?                                                                                                              2. CHŁOPCZYK DZIEWCZYNKA (oczepiny) Rekwizyty: 2 krzesła Zabawę prowadzi orkiestra, prosząc na środek sali Parę Młodą. Para Młoda pytana jest ile dzieci mają zamiar posiadać. Następnie siada do siebie placami na krzesełkach, w tym czasie orkiestra przygrywa krótkie melodie. Na znak orkiestry lub po zakończeniu utworu Nowożeńcy odwracają się do siebie, jeżeli obydwoje obejrzą się w tą samą stronę, to znaczy, że będzie chłopiec jeśli w przeciwne to dziewczynka. Zabawa powtarzana jest tyle razy, ile dzieci chce mieć Para Młoda.                                                                                                                                                              3. WYCIECZKA DO ZOO (oczepiny) Uczestnicy zabawy siadają na krzesłach . Prowadzący zabawę ma za zadanie czytać tekst, a uczestnicy zabawy powinni go uważnie słuchać i stosować się do wskazówek. W momencie gdy usłyszą imię, które zostało przyporządkowane im w zabawie wstają ze swojego krzesła i biegną tak, aby jak najszybciej okrążyć wszystkich z własnej drużyny. Wygrywa drużyna, która pierwsza skończy bieg. Na słowo RODZINA wstają wszyscy uczestnicy zabawy i okrążają krzesła ze swojej drużyny. Na słowo DZIECI wstają JACEK, WITEK i ZOSIA, a na słowo ZWIERZĘTA - AZOR i SŁOŃ. Należy przed zabawą sprawdzić czy potrafią zareagować właściwie na swoje „imię". Tekst czytany przez prowadzącego: „Był piękny dzień, więc TATO postanowił zabrać DZIECI do ZOO, by mogły zobaczyć SŁONIA. DZIECI zapiszczały radośnie. Poszedł więc do MAMY, żeby obwieścić jej tę wiadomość. DZIECI bardzo się ucieszyły, a najbardziej ZOSIA. WITEK powiedział: "Zabierzmy też AZORA". AZOR, jak to AZOR, ucieszył się jak przystało na psa i radośnie zamerdał ogonem. JACEK i WITEK, bardzo chcieli zobaczyć SŁONIA.RODZICE przygotowywali się do wyjazdu, a AZOR biegał miedzy nogami swoich państwa. Pogoda dopisywała. ZOSIA postanowiła zabrać AZORA na spacer przed wyjściem do ZOO, ale WITEK ubiegł ZOSIĘ i AZOR od dawna był na dworze. W końcu późnym popołudniem cała RODZINA zapakowała się do auta i ruszyła w drogę. W zoo stał dumnie SŁOŃ - rany jaka wielka trąba! -wykrzyczały DZIECI. MAMA uciszała radosne piski swoich DZIECI. TATA, głowa RODZINY, opowiadał o tym, czym żywi się SŁOŃ, DZIECI słuchały zainteresowane, tylko AZOR, jak to nasz kochany AZOR, merdał ogonem zainteresowany bardziej motylem niż SŁONIEM. ZWIERZĘTA chyba nie przypadły sobie do gustu. Po wszystkich piskach i wrzaskach radości, RODZINA pojechała do domu. Tylko SŁOŃ został tam gdzie stał.       Tak, to był piękny rodzinny dzień dla wszystkich TATY, MAMY, WITKA, JACKA, ZOSI I AZORA." Ważne: - czytamy tekst bardzo wolno, tak aby każdy zdążył wykonać swoje zadanie z lekkimi przerwami aby stworzyć napięcie w zabawie.                                                                    4. ZBIERANIE NA WÓZEK (oczepiny) Świadkowie siadają obok siebie, trzymając na rękach np. kapelusze lub wazy. Kto chce zatańczyć z Panną Młodą, musi do kapelusza Świadkowej wrzucić co nieco na wózek dla przyszłego dziecka Kto chce zatańczyć z Panem Młodym - wrzucić musi  do kapelusza Świadka. Taniec kończy się po upłynięciu określonego czasu (np. 5-10 minut) - prowadzący odlicza czas na głos. Pieniądze zebrane w kapeluszu Świadkowej należą do Panny Młodej. Pieniądze zebrane w kapeluszu Świadka należą do Pana Młodego. Kto zebrał więcej, ten... no właśnie. Kto zebrał więcej: Ten ma na weselu lepsze wzięcie (a kasa i tak będzie wspólna).                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        5. TANIEC Z MARYNARKAMI (oczepiny) Panowie muszą mieć założone marynarki. Zasady zabawy; Pary tańczące przy muzyce, w momencie kiedy orkiestra przestaje grać mężczyzna przekazuje marynarkę kobiecie, ostatnia para odpada. Orkiestra gra ponownie, kiedy przestaje grać         partnerka przekazuje marynarkę partnerowi, wygrywa para która jako ostatnia zostanie na parkiecie. Można kazać zapinać guziki lub marynarkę zakładać raz na lewą raz na prawą stronę. Ostatnia para odpada.                                                                                                                                                                                                                                                          6. ZABAWA Z KRZESŁAMI (oczepiny) Ilość osób; dowolna. Osoby ustawiają się wokół krzeseł ustawionych w kole (krzeseł jest zawsze o jedno mniej niż uczestników) Gra muzyka przy każdej przerwie '' zawodnicy'' zajmują wolne miejsce, osoba dla której zabraknie miejsca odpada z zabawy.